15 kérdés marketing terv helyett

Mindenki utál dokumentációt készíteni és a marketing tervnek nem is az a célja, hogy csak papír maradjon. A legrosszabb marketing terv viszont az, amelyik nem is létezik. Nagyon kevés olyan vállalkozót ismerek, aki fejből tudná, hogy melyek a stratégiai céljai és milyen úton fogja azokat elérni.

marketing terv

Egy jó marketing terv abban segít, hogy tisztán lásd a célokat és a készítése közben átgondold azokat a kérdéseket, melyek megválaszolásával közelebb kerülsz hozzájuk.

Szánj egy kis időt arra, hogy átgondold az alábbi kérdéseket, és olyan válaszokat fogsz találni, melyek egy éven át fogják előrevinni a céged.

15 kérdés

 

  • Ki a célcsoportod, pontosan kinek szeretnél értékesíteni 2017-ben?
  • Pontosan mire kínálsz megoldást?
  • Mi az a megkülönböztető előnyöd, ami kiemel versenytársaid közül?
  • Milyen áron dolgozol versenytásaidhoz képest?
  • Milyen csatornákon szeretnéd, hogy vásároljanak tőled?
  • Milyen különleges ajánlatokkal szeretnél vevőket szerezni?
  • Milyen eszközökre, beszállítókra van szükséged a marketingedhez?
  • Milyen kulcsszavakra szeretnél jobb helyezést a keresőben?
  • Milyen fizetett hirdetési csatornákat érdemes használnod?
  • Mit és hogyan kommunikálsz majd a közösségi médiában?
  • Mi fog abban segíteni, hogy jobb konverziót érjen el a weboldalad?
  • Milyen stratégiai partnerek segíthetnek céljaid elérésében?
  • Miért éri meg vevőidnek ajánlani téged?
  • Miért érdemes meglévő vevőidnek újra vásárolni tőled?
  • Milyen pénzügyi eredménnyel leszel jövő ilyenkor elégedett?
Ha átgondoltad a fenti kérdéseket, és a válaszok is megszülettek, akkor érdemes azon elgondolkodnod, hogy milyen teendőket vonnak maguk után a válaszok.

15 válasz

 

  • Minden kommunikációs anyagod a célcsoportot szólítja meg? Ha nem, cseréld le, írd át!
  • Egyértelműen van minden hirdetésedben megfogalmazva, az, hogy mire nyújtasz megoldást? Biztos, hogy az is érti, aki először olvassa a reklámod, vagy először jár az oldaladon? Ha nem, cseréld le, írd át!
  • Tudod, hogy miben vagy más, mint a többiek a piacodon? Ha nem nézd meg alaposan versenytársaidat és, ha nincs hozzájuk képest semmilyen előnyöd, akkor csinálj legalább hármat! Lehetsz jobb szakértelemben, garanciában, kiszolgálásban, ügyfélszolgálatban, gyorsaságban, hatékonyságban – a lehetőségek száma végtelen. Találj legalább hármat és kommunikáld, ahol csak lehet!
  • Drágább, vagy olcsóbb vagy, mint a versenytársak? Ha drágább, akkor világos minden vevőd számára, hogy miért kapnak tőled többet? Ha olcsóbb, akkor annak van értelme, biztos nem a marketinged hiányosságait kompenzálod ezzel? Kérd meg az árát a munkádnak, de indokold meg, hogy miért teszed!
  • Milyen eredményeket hoznak a most használt hirdetési csatornák? Van olyan, ami felesleges? Ha igen, akkor könyörtelenül vágd le és a rájuk fordított pénzt, energiát a három leghatékonyabb valamelyikébe forgasd át!
  • Tervezel valamilyen akciót 2017-re? Van olyan ami segítene új vásárlókat fogni, vagy visszacsábítani a régieket? Érdemes betervezni egy-két nagy dobást legalább, amivel fel tudod pezsdíteni az üzletmeneted. Ez lehet valamilyen új termék, vagy szolgáltatás bevezetése, vagy valamilyen ellenállhatatlan ajánlat, amivel növelni tudod ügyféladatbázisod.
  • Kire van szükség ahhoz, hogy hatékony legyen a marketinged? Milyen alvállalkozókra, munkatársakra? Kérj tőlük ajánlatot, önéletrajzot és válogass köztük, amíg meg nem találod a legoptimálisabbat! Ügyelj arra, hogy a céljaid és elvárásaid előttük is tiszták legyenek!
  • Melyik az a maximum 5 kulcsszó, mely legjobban leírja az üzleted és szeretnéd, hogy elől legyél rájuk? Nézd meg, hogy kik vannak most a “helyeden” és mit csinálnak jobban, mint te! Érdemes megismerni a reális lehetőségeidet egy ingyenes, vagy fizetős seo elemzés segítségével.
  • Melyek azok a fizetett hirdetési csatornák, melyek a legjobb eredményt hozták az elmúlt évben? Csoportosítsd át a költségkereted a három leghatékonyabbra, a maradékot pedig selejtezd le!
  • Fogalmazd meg egy bővített mondatban a legfontosabb üzeneted és ügyelj arra, hogy az egész elkövetkezendő év során szinkronban legyen vele az összes aktivitásod, posztod a közösségi médiában!
  • Kellő arányban hoz vásárlást, megkeresést a weboldalad? Sok esetben csodákra képes egy-egy bizalomnövelő mondat, vagy egy ügyfélvélemény. Gondoskodj róla, hogy szerepeljen rajta ilyen!
  • Keress stratégiai partnereket, olyanokat, akik nem konkurenciáid, de hasonló célcsoportnak értékesítenek! Találjatok kapcsolódási pontokat és vázoljátok fel a kölcsönösen előnyös együttműködés lehetőségeit!
  • Hogyan segíthetsz vevőidnek azzal, hogy örömmel ajánljanak téged? Biztasd őket erre és tedd világossá számukra az előnyöket!
  • Jutalmazd a visszatérő vásárlóidat! Őket sokkal költséghatékonyabb megtartani, mint újakat szerezni. Dolgozd ki a lehető legegyszerűbb hűségprogramot és juttasd el hozzájuk!
  • Írj le egy számot, egy pontos célt, hogy tudd, mikor éred el, és figyeld az év során, hogy jó úton haladsz-e?

Marketing konzultáció

Ha úgy gondolod, hogy szeretnél még többet kihozni online marketingedből, akkor jelentkezz konzultációra. Itt másfél órában közösen átbeszéljük a válaszaidat és lehetőségeidet. Az év végéig ezt 2016-os áron teheted meg.

Szóljak, ha írok hasonlót?