Ezért nem vevők a szövegedre

Van az úgy, hogy olyan szöveg születik, aminek a kukában lenne a helye. Hogy lehet ilyen? Pedig milyen jónak tűnt elsőre. Ismerős? Akkor itt az ideje, hogy kicsit mélyebbre áss a tartalommarketingben!

dreamstime_s_7861451

Mi a különbség a tartalommarketing és a marketingszöveg között? És egyáltalán miért kell, hogy érdekeljen ez téged? Hamarosan kiderül!

Az egyszerűség kedvéért nézzünk meg két értékesítőt!

Anna és Peti.

Mindketten számítógépeket árulnak egy nagy áruházban. Peti igazi szakértője a témának. Mindent tud a gépekről. Nem lehet tőle olyat kérdezni, amire ne tudna válaszolni. Nem is nagyon kell kérdezgezni, mert magától is képes órákat beszélni processzorokról, videokártyákról és üzemidőről. Ha kell, ha nem elmondja azokat a paramétereket is, melyet rajta kívül csak azok értenek, akiknek hobbija az informatika.

Annának ezzel szemben fogalma sincs a számítógépekről. Nagyon aranyosan tud mosolyogni és olykor-olykor a gépház színén túl, az árcéduláról is leolvassa a laptopk paramétereit. Amiben jó, az az, hogy nagyon jó beszélőkéje van, és mindig elmondja, hogy ez egy nagyon jó kis számítógép, és most érdemes megvenni.

Te kit választanál értékesítőnek? Ha van egy kis üzleti érzéked, akkor valószínűleg mindkettőt, vagy egyiket sem. Egyikük sem az igazi, de nagyon jól ki tudják egészíteni egymást, hiszen hol egyikük, hol másikuk erősségeire van szükség, ahhoz, hogy pörögjön az üzlet.

Így van ez a weben is és így van ez tartalommarketinggel és a marketingszöveggel is. Mindkettő jó, csak éppen másra. Együtt tudnak igazán hatékonyak lenni.

Nézzük a definíciókat!

Nagyon egyserűen a tartalommarketing arra való hogy értékes tartalmat állítson elő, hogy az érdeklődőkből vásárlók, a vásárlókból pedig visszatérő vásárlók legyenek.

A marketing szövegírás meg arra való, hogy valamilyen konkrét cselekvést váltson ki az olvasóból. Ez lehet vásárlás, hírlevél-feliratkozás, amit a szükség kíván.

A tartalommarketinget használod a blogokban, infotermékekben, a marketing szövegírást pedig a landing oldalakon, hirdetésekben.

Eléggé nagy a különbség, ugye?

De nem akkor, ha jól csinálod!

A tartalommarketing marketingszöveg nélkül pusztába kiáltott szó

Nagyon sok olyan blog van, ahol értékes tartalmat lehet találni, csak épp az a gond, hogy nem jönnek az olvasók.

Valószínűleg a címeiddel lesz a baj:

  • Bénák a címek: ha unalmas címeket írsz, esélyed sincs, hogy olvasóid legyenek.
  • Túl szakmai vagy: ha a címek és a szövegek túlságosan szakmaiak és okoskodóak, épp az olyan látogatókat veszíted el, akik a vevőid lehetnének.
  • Nem derül ki a látogatóknak, hogy mi hasznuk van abból, ha elolvassák a cikked.

Magyarul nem győzted meg az olvasót, nem váltottál ki belőle cselekvést.

Ismerős, ugye?

A marketingszöveg tartalom nélkül csak üres ígéret

Oké, akkor előre a marketingszövegekkel. Ez az olvasottság záloga, nem?

Sajnos nem.

Ennyire nem egyszerű a dolog. Ha a csomagolás brilliáns, de a termék szar, akkor csak azt éred el, hogy ennek hamarabb híre megy.

Szóval ideje tartalommal megtölteni a marketinget és a szavakat is!

  • Legyél nagylelkű! Ha az ingyes tartalmat már egy kicsit fáj ingyen adnod, akkor jársz jó úton.
  • Legyen izgalmas a tartalmad! A reklámot senki nem szeretni, jó cikkeket viszont szívesen olvasnak.
  • Jó helyre célozz! A célcsoportodhoz beszélj, mindenki más másodlagos.

Hozd ki a szavakból a legtöbbet!

Képzeld el azt a vevőt, aki egyszerre beszél Annával és Petivel. Mi fog vele történni?

Valószínűleg az, hogy Peti elkezd beszélni és Anna pont a megfelelő pillanatban leüti a magas labdákat és elkíséri a kasszához.

Ahhoz, hogy ez megtörténjen a weben, nem kell más, csak, hogy egy kicsit másképp nézz a szövegírásra.

Hasznosnak találtad? Oszd meg másokkal is!

Szóljak, ha írok hasonlót?