A jó hirdetés írásához a vevőben kell olvasnod

Értékeld ezt a cikket!

A jó hirdetéshez elengedhetetlen a termék alapos ismerete, hiszen ez az egyik alapfeltétele annak, hogy megtaláld a megfelelő vevőközönséged. Korábban elég volt csak egy patkót kilógatnod a műhelyed ajtajára és a vevőid már tudták, hogy jó helyen járnak, ha a falu kovácsát keresik. Aztán egy ideig, amikor a szomjas tömeg már többé-kevésbé tudott olvasni, bőven megtette, ha kiírtad, hogy kocsma, és máris tódultak az emberek.

Ha nem akarunk csak pár évtizeddel visszamenni, akkor is láthattál olyat, hogy egy zöldségesnek elég volt kiírnia az átkosban, hogy BANÁN, és máris tömött sorokban álltak előtte a vevők. (Talán ez az oka annak, hogy a zöldségesek  a mai napig hasonló üzenetű tábláktól várják a csodát.)

A fenti üzenetek megtették egészen addig, amíg egy faluban csak egy kovács volt, egy kocsma a templom előtt és egy zöldséges a piactéren, de nem ma, amikor minden terméket és szolgáltatást rengetegen kínálnak. Ha az iparágadban is így van – ebben pedig biztos vagyok – akkor neked is ideje valami hatékonyabb megoldást keresned!

A recept nagyon egyszerű, azon túl, hogy ismered mit szeretnél eladni, arra is rá kell jönnöd, hogy kik lehetnek a vásárlóid. Kovács vagy? Nézz körül a lovaregyletben és a vívóteremben, hogy lásd kik azok, akik vásárlóid lehetnek. Ha csapos vagy nézz végig a vendégeiden, és döntsd el, kiknek szeretnél a jövőben sört csapolni. Tudd meg mi az ami érdekli őket, miről beszélgetnek, és mi foglalkoztatja őket, ha éppen nem nálad vannak. Ha zöldséget árulsz, fogd meg a háziasszonyokat, vagy éppen egy étteremlánc beszerzőjét.

A trükk az, hogy el kell fogadnod, nem lesz mindenki a te vásárlód. A földön élő hétmilliárd ember csak egészen kis hányada az, akit te valamilyen szinten érdekelhetsz. Döntsd el, hogy ki lesz az a pár száz, ezer, vagy millió ember, akikből a vevőid lesznek, és állj neki minél hamarabb és minél alaposabban megismerni őket. Elsőre ez talán nehéznek tűnik, de iszonyatos szerencséd van, mert számtalan eszköz áll rendelkezésedre.

Lássunk ebből néhányat:

1.) Kérdezz!

Ha vannak már vásárlóid, kezd el őket addig faggatni, ameddig csak össze nem áll egy kép, arról, ami közös bennük. Tudd meg a korukat, nemüket, értékrendjüket, mindent, amit csak lehet.

2.) Facebook-ozz!

Indíts egy Facebook oldalt, hirdesd meg pár ezer forintért és nézd meg, kik azok akiket egyáltalán érdekelsz. Aztán tesztelj, nézd meg mi az a tartalom, amire harapnak. Ha megvan, már nyert ügyed van.

3.) Kérdőívezz!

Tegyél ki kérdőívet a honlapodra, ezt a látogatók szeretik is, és még ahhoz is hozzájárul, hogy több időt töltsenek a weboldaladon. Szép lassan majd összeáll a kép, mi is az  ami a szavazóknak érdekes lehet.

Egy dolgot tarts észben: mindenki magáról beszél a legszívesebben. Biztos, hogy vevőid sem kivételek, neked csak meghallgatnod kell őket, és rajongani fognak érted!

Mire jutottál? Írd meg, vagy kérdezz fent, ha elakadtál!