Ötlet céges bloghoz – 1. rész: Az írók trükkje

A céges blog írásában az okozza a legtöbb fejtörést, hogy miről is kellene szólnia? Sokan lerágják a ceruza végét, vagy a laptop sarkát, mégsem jutnak eredményre. Pedig léteznek olyan módszerek, eszközök, melyek megkönnyítik a témaválasztást.

A legrosszabb, ami történhet egy céges bloggal, az az, hogy unalmas lesz. Ha már a tartalom ötlete is nehezen születik meg, erre pedig nagy az esély. Viszont a céges blog, akkor hozza a legjobb eredményeket, ha a legkevésbé sem izzadságszagú.

Az írók trükkje – mindenről “az” jut az eszükbe

blog ötlet

Nagyon sok író nyilatkozta már, hogy ők tulajdonképpen mindig írnak, akkor is, amikor nem ülnek a gép előtt. Folyamatosan pörög az agyuk, és gondolkoznak témájuk kidolgozásán. Ha te is így vagy az iparágaddal, akkor óriási szerencséd van.

Ilyenkor csak arra kell figyelni, hogy legyen módod lejegyzetelni az ötleteket, nehogy elvesszenek, mire gép elé kerülsz. De akkor sincs semmi baj, ha most nem érzed magadban az energiát, mert egy kis gyakorlással hamar ötletekre lelhetsz.

Hogyan csináld?

blog ötlet

Ha kérdéseket teszel fel magadban, gondolkozol, olvasol, nyitott szemmel jársz, akkor – figyeld meg – a legmeglepőbb helyeken fogsz rá válaszokat találni. Ezeknek a válaszoknak pedig a blogodban a helye. Írd le bátran, hogy miről és miért jutott pont “az” az eszedbe.

Nézzünk egy példát!

 

új trabant

Egy életszerű példát nézve, ha mondjuk nagy csindradattával megjelenik egy új autótípus, akkor azon több fogást is tudsz találni attól függően, hogy milyen iparágban utazol. Ha autókereskedő vagy, akkor szakértőként nyilatkozhatsz róla, összehasonlíthatod a korábbi modellel, vagy más márkákkal:

Elvittük egy körre az új Trabantot – végre egy kombi, ami megy is

Megér 2 milliót, hogy lecseréld a régi Trabantod az újra?

Ha marketinges vagy, akkor a reklámjáról lesznek biztosan gondolataid:

Itt az ötezredik autó megy a szép úton reklám! Most tényleg ezért vegyek új Trabantot?

Ettől a reklámtól kedvem támadt megvenni az új Trabantot

Ha meg mondjuk a pénzügyi szektorban utazol, akkor gyorsan kikalkulálhatod azt, a megtakarítást, amivel valaki egyből megvehetné az új kocsit:

Ha 2010-től félretettél volna napi 500 Ft-ot, most lenne egy új Trabantod

Napi 1000 Ft-ba kerül az új Trabant. Vajon megéri?

Nem is olyan bonyolult, ugye?

Szóljak, ha írok hasonlót?