Puzsér marketing

Puzsér: A marketinges a leghitványabb szakma

Értékeld ezt a cikket!

Puzsér és műsorvezető társa, Farkas Attila Márton, szerint a marketingesé a leghitványabb szakma. A marketinges maga mögé utasítja értelmezésükben – többek között – a sintért, rendőrt, közgazdászt, ügyvédet, de még a brókert és a politikust is.

Ha már én is az ördöggel cimborálok, és az erő sötét oldalán az emberiség romlásba döntését tekintem hivatásomnak, megpróbállak most téged is félrevezetni, hogy továbbra is bedőlj a marketingszakma ármánykodásainak. Csak és kizárólag azért, mert én is, mint minden marketinges, világuralomra török!

Nézzük csak mivel állunk szemben, 32:40-től:

Azt javaslom, merüljünk egyből alá a marketing legsötétebb bugyraiba! És ahogy Dante a pokol mélyén Lucifert, mi a szarkupac alján Puzsért fogjuk találni. Nem is olyan rég – amikor fiatal volt, és kellett a pénz – betelefonálós műsorokban forgatta nyelvét. Nyilván csábította ez erő sötét oldala:

Nem a marketing szar, hanem az ember

Nyilván a marketinget is lehet jól és rosszul csinálni. Azt, hogy milyen leszel a szakmában, az határozza meg, hogy milyen ember vagy. Így van ez bármiben a világon, biztos, hogy léteznek rosszindulatú apácák is és, ad abszurdum, jó szándékú politikusok.

A marketing nem hazudik

Hazudni a marketingben a legnagyobb baromság, amit csak elkövethett az ember. Olyan társadalmi környezetben, ahol minden információ villámgyorsan terjed teljesen felesleges. Rövid távon talán hozhat sikert hamis ígéret, de a rossz hír futótűzként fog terjedni, és az egész céget tönkreteszi. Mondhatta volna a Samsung, hogy nem robbannak fel a Note 7-ek? Persze! És azzal rögtön olajat önt a tűzre, mert a rossz hír sokkal, de sokkal gyorsabban terjed. Nem voltak hülyék, egyből beismerték, és visszahívták az összeset.

A marketing nem tukmál

Sokkal drágább eladni valakinek úgy valamit, hogy nincs rá szüksége. Mi a francnak erőlködnénk ezért, és szórnánk ilyenre a pénzt? A legsikeresebb marketingeszközök arra vanna kihegyezve, hogy a lehető legjobban lehessen velük célozni, és így csak olyanokat érjen el az üzenet, akik valóban kíváncsiak a mondandóra. Dollármilliárdokat költ arra például a Google és a Facebook, hogy a hirdetéseknél a végtelenségig lehessen szegmentálni a célközönséget. Ha ezek egy karnyújtásnyira vannak, miért szórnád arra a pénzt, hogy olyanokért fizess, akiket nem érdekelsz?

A marketinges nem feketemágus

Soha nem gondoltam volna, hogy ezt le kell írnom. Bizony a marketinges nem feketemágus. Az a feladata, hogy a terméket összekösse a fogyasztóval, ezt általában tanulás és tapasztalat útján éri el. Csak a legritkább esetben áldoz kecskét, és akkor is csak minden második teliholdkor.

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!