A natív tartalom szép, okos és hűséges – Kreatív Online

Értékeld ezt a cikket!

Csütörtökön zajlott a Kreatív által rendezett Content+Marketing konferencia, ahol a népes sokaság előtt a tartalommarketing elméletével foglalkozó előadások, és gyakorlati esettanulmányok mutatták be, milyen is a jó márkázott tartalom.

Rögtön megadta a konferencia kellemes alaphangját Szalai Balázs, az MEC Wavemaker head of content titulusú szakembere, amikor elmondta: amikor konferenciákon, beszélgetéseken előkerül a natív mint téma, gyakran nagy a sóhajtozás, és az is a konfliktusos terepre utal, hogy volt olyan, aki Vérmakernek értette az ügynökség nevét.

Ezután szintén félig viccesen megadta a content marketing első definícióját a nap során: minden olyan tartalom, amit a márkák azért állítanak elő, hogy nekik jó legyen. Ezután akár le is vonulhatott volna, ha nem félt volna a szervezők haragjától, így kicsit tovább boncolgatta a témát. Leszögezte: a tartalommarketing semmiképpen sem új, elég, ha a bő 100 éves Furrow magazinra (a John Deere mezőgazdasági gépeket gyártó cég farmereknek szóló magazinja), a Michelin gumiabroncsgyártó kiskönyvére a Michelin Guide-ra, vagy éppen a Lego magazinjára gondolunk (a branded content kialakulásáról egyébként a Kreatívon is jelent meg cikk). A különbség a régi márkázott tartalom és a mostani között az, hogy teljesen más okokból lett újra népszerű.

A fő ok ezek közül a figyelem széttöredezése, amit a felfoghatatlanul sok internetes tartalom okoz. Egy perc alatt ugyanis, hogy mást ne mondjunk, 7 millió Facebook-üzenetet indítanak útnak és 400 órányi (bő 16 napnyi) videót töltenek fel a Youtube-ra. Emiatt sokkal „tudományosabb” lett a branded content, mint valaha, hiszen olyan tartalmat kell gyártani (vagy ahogy az angol találó szóval mondja: tailor, azaz szabni), ami ebben a túlzsúfolt térben saját jogán érdekli az olvasókat. A másik ok, ami miatt nagy népszerűségnek örvend, az a hirdetésblokkolók használata. Összefoglalva a gondolatmenetet: korábban érdekes eszköz volt, mostanra kötelező elemmé vált a tartalommarketing, legyen szó bármely médiatípusról (itt a fizetett, szerzett és saját médiára vonatkozólag). Tovább a teljes cikkre >