A marketing egyik legfontosabb alapköve: a storytelling

Molnár Dávidtól érkezett vendégposzt a történetmesélés erejéről.

Az elmúlt években a content, vagyis a tartalom a marketing és reklám világának egyik legnépszerűbb témájává vált — ráadásul nem csupán a szakemberek körében, hanem a mainstream médiában is egyre nagyobb figyelmet kapva, nagyrészt az influencerek növekvő szerepe, és az általuk teremtett híd miatt a marketinges szakemberek és a végfelhasználók között. 

Amikor erről a témáról esik szó, a különböző platformok, mint a TikTok, a Google vagy az Instagram, valamint a sokféle formátum, mint a szöveg, a kép és a videó uralják a diskurzust. 

Olvass tovább!

Google Grants – hirdetési lehetőségek nonprofit szervezetek számára

Fantasztikus lehetőséget kínál a Google a nonprofit szervezetek számára, amellyel kihasználják az online hirdetések erejét anélkül, hogy jelentős költségekbe kellene verniük magukat. A keresőóriás havi 10.000 dolláros hirdetési keretet biztosít bizonyos nonprofit szervezeteknek, hogy szélesebb körben ismertessék meg küldetésüket. Ehhez persze bizonyos feltételeket teljesíteni kell azoknak, akik megpályáznák az ingyenes lehetőséget.

Olvass tovább!

AI szövegek a keresőoptimalizálásban

Ezek a helykitöltő szövegek – “Üdvözöljük honlapunkon!”, “Rólunk” és társai – a Google keresőjének fejlődésével váltak aztán ennél valamivel jelentőségteljesebbé, annak felismerésével, hogy a keresőmotor ajánlásainak jobban megfelelő szöveget több látogatót tudnak hozni a weboldalakra, így aztán a profit is magasabb lesz. Valahol ekkoriban jelent meg a SEO szövegírás fogalma is, melynek azt volt a célja, hogy a szöveg olyan legyen, melyet az algoritmus lehetőleg előresorol. A kezdetekkor ez az attitűd rengeteg szörnyszülött szöveget hozott világra, azonban ahogy az algoritmus fejlődött, már egyre közelebb jár ahhoz, hogy modellezzen egy emberi olvasót, így szerencsére a weben megjelenő szövegek egyre inkább alkalmassá váltak emberi fogyasztásra is. 

Olvass tovább!

3 Google SEO trükk, amit nem árultak el neked

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy a Google sima felhasználóként is segíti a keresőoptimalizálásod? Hogy az első lépésekhez, nem kell semmilyen fenszi szoftver, sem szakember?

Feketeöves seósok lehet, hogy csóválni fogják erre a fejüket, és ha ügyfelük vagy, valószínűleg soha nem árulnák el neked ezt a 3 pofonegyszerű trükköt. Csak a Google kereső kell hozzá, és máris egy kicsit belelátsz abba, hogy  ilyen irányba érdemes próbálkoznod a keresőoptimalizálással. Olvass tovább!

SEO projektmenedzsment a gyakorlatban

Nagy Gábortól érkezett ezúttal egy vendégposzt a SEO projektmenedzsmentről. Hasznos anyag szakmabelieknek és olyan ügyfeleknek, akik szeretnének egy kicsit betekinteni a kulisszák mögé.

A keresőoptimalizálás több, mint néhány SEO beállítás elvégzése a weboldalon. A legsikeresebb SEO projektek külön szakaszokból állnak össze, ahol minden feladatrészben más és más területtel kell foglalkozni. Általában pedig még az önállóan dolgozó SEO szakértők is össze kell fogjanak például fejlesztőkkel, vagy más marketingesekkel a közös célok elérése érdekében: így a legjobb eredmények akkor várhatóak, ha a SEO folyamatokat egy gondosan megtervezett projektként kezeljük. Olvass tovább!

Growth Hacking dióhéjban

A hacking kifejezéshez társuló sztereotípiák miatt sokan kérdezték már, hogy akkor ti rendszereket török fel? Nem, ilyesmiről szó sincs, nem törünk fel semmit,

alapvetően marketingesek vagyunk csak egy kicsit másképp vagyunk bekötve.

Szatmári Gábor, a Growth Hacker Guild alapítója meséli el vendégposztjában, hogy mit takar ez a divatos kifejezés, és hogyan is működik a growth hacking a gyakorlatban.

Olvass tovább!

Prémium linképítés – Mítosz vagy valóság?

Linképítés, linkmarketing, linkprofil fejlesztés… Sorjáznak a kifejezések, mind hasonló jelentéssel bír, a gyakorlati megvalósításuk azonban teljesen különböző lehet. Arra kerestük a választ, miért fontosak a linkek a weboldal-tulajdonosok számára és milyen lehetőségeket tartogatnak számukra a szolgáltató cégek.

Mielőtt elmélyülnénk a szolgáltatások jellemzőiben, érdemes megérteni, hogyan értékeli a Google a külső hivatkozásokat, illetve miért játszanak ma is fontos szerepet a rangsorolásban. Az alapelv szerint minden hivatkozás arról tanúskodik, hogy a célzott tartalom megbízható és hasznos, ezáltal helye van a Google találati lista élén. A valóságban azonban ez az elv kicsit összetettebb. Evenich András, a kulcsszo.hu vezetője segít megérteni a linkek valódi szerepét és még néhány haladó módszerrel is megismertet minket. Olvass tovább!