3 nélkülözhetetlen hozzávaló minőségi tartalomhoz

Értékeld ezt a cikket!

Ez lehet, hogy fájni fog egy kicsit.

Sokszor látom, hogy seo-mágusok olyan szöveget írnak, hogy azok rögtön jól szerepelnek a keresőkben, de nem hoznak szinte semmilyen valós érdeklődést, ilyenkor azt kell mondanom, mégis szar a szövegük. Rosszul hangzik tudom.

A legrosszabb az, hogy az oldaltulajdonos meg van arról győződve, hogy minőségi tartalmat kapott, mert egyedi. De amikor tartalomnak nincs élete, nincs személyisége, sem haszna a felhasználó szemében és még csak nem is szórakoztató, akkor az nem minőségi tartalom.

Minőségi tartalommal minden másnál gyorsabban építheted ki a közönséged. Biztos te is látod, hogy az internet csupa szeméttel van tele, ami csak arra jó, hogy kitöltse helyet. Ebből a tengernyi szemétből csak minőségi tartalommal lehet kiemelkedni. Nem mindig könnyű ilyennel előrukkolni, de ez a legjobb módja annak, hogy megkülönböztesd magad a jellegtelen, arctalan tömegtől.

Guy Kawasaki írta, hogy “Az a SEO stratégiám, hogy jó cuccokat írok, és a Google-re bízom, hogy megtalálja azokat.” – és teljesen igaza van, az olvasókkal törődj, amikor írsz, ne a Google-lel!

Milyen legyen tehát a jó szöveg?

Legyen hasznos

A tartalommarketingnek megoldást kell találnia az olvasó valamilyen problémájára. Ezért van az, hogy gyakran hasznos “Hogyan”-nal kezdeni a címet és valamilyen érdekes módon befejezeni. Ma már kevés az is, ha a vevőidről beszélsz, sokkal fontosabb az, hogy mit adsz nekik. Informáld, tájékoztasd őket, segíts nekik jó döntéseket hozni és eligazodni az iparágadban. Hidd el, hálásak lesznek érte.

Gondolkozz el, hogy milyen információra van szüksége a célközönségednek? Szedd össze, hogy milyen kérdések érkeznek ügyfélszolgálatodra? Írj egy listát, és kezdd el megválaszolni a kérdéseket a honlapodon, a Facebook-on, a hírleveledben, és ahol csak lehet.

Legyen érdekes

A jó szövegnek van személyisége, stílusa. Lehet vicces, kedves, elfogult, szarkasztikus, lelkes, de soha nem lehet száraz vagy unalmas. Ha az olvasód csak adatokat akar, akkor fellapozza a Wikipédiát. Azonban amikor az adatok mellett érdekességre, véleményre is kíváncsi, akkor kerülsz te a képbe. Nem kell, hogy írónak képzeld magad, vagy, hogy boldoggá tedd az általános iskolai magyartanárod, csak annyira van szükség, hogy szövegírás során is érdekesen beszéljNem kell, hogy profinak tűnj, mint egy nagyvállalat, sokkal fontosabb az, hogy a szöveged természetes, személyes és barátságos legyen, mert attól leszel érdekes.

Képzeld el, hogy egy barátodnak egy kávé mellett mondod el legújabb üzleti ötletedet, gondold azt, hogy a liftben válaszolsz a szomszédnak arra a kérdésre, hogy mit dolgozol? Képzeld magad egy osztálytalálkozóra, ahol bemutatod a munkádat.

Legyen ösztönző

Törekedj arra, hogy a szöveged valamilyen reakciót váltson ki az olvasóból. Azonosuljon vele, vagy vitatkozzon, dicsérjen, vagy hülyézzen le, de valamit mindenféleképpen csináljon. Vidd közelebb a céljaihoz, jutalmazd, szórakoztasd, és akkor megtörténhet a varázslat, hogy a szöveged életre kel.

Ha nyernek a tartalmaddal, olvasóid is szívesen segítenek. Tedd ezt lehetővé. Legyen könnyű megosztani, és minden eszközről olvasni az oldalad.