A céges blog írásra legtöbben szükséges rosszként tekintenek. Így a legtöbb céges blog idővel unalomba, vagy érdektelenségbe fullad. Pedig sokkal több van ebben a marketing eszközben, ezért sokkal több figyelmet érdemelne.
A céges blog pedig iszonyatosan hatékony eszköz arra, hogy forgalmat generáljon honlapodra a keresőből és a közösségi médiából. A blognak kellene annak a tartalomnak lennie, amit futószalagon állítasz elő.
A legtöbb céges blog szar.
A legtöbbször még csak nem is az ötlet, hanem a rendszeresség hiányzik belőlük. Pedig a rendszeresség a siker legalapvetőbb feltétele.
A naptár a céges blog legfontosabb eszköze.
A céges blog írás, akkor lesz eredményes, ha a blogon lévő tartalom folyamatosan frissül. Így még mielőtt belekezdenénk meg kell határozni azt a gyakoriságot, amilyen rendszerességgel új posztokat készülünk írni.
Ha a blogolásból hiányzik a rendszeresség, akkor előbb-utóbb elhal a blog és csak olyan csökevényt hozunk létre, ami kísértethajóként, magárahagyottan hányódik az interneten.
Témaválasztás
Ha az elszántság megvan, akkor a következő lépés a megfelelő témaválasztás. A legfontosabb kérdés, amit fel kell tenni ezzel kapcsolatban, hogy melyek azok a témák, melyeknek kifejtése hasznos a célcsoportunk számára.
Nem érdemes csak a keresőnek írni a blogot.
A céges blog egyik nagy haszna az lehet, hogy látogatókat hoz oldalunkra a keresőből. Ez egyrészt azért történik, mert a folyamatosan megújuló tartalom erősíti honlapunk pozícióját. Másrészt azért, mert blog remeg eszköz arra, hogy sok kisebb forgalmú keresőszóra és szóösszetételre megjelenjen az oldal a Google találati listájában.
A long tail kifejezés a keresőoptimalizálásban azt jelenti, hogy a népszerű és keresett kulcsszavak hosszabb változatára (is) optimalizálunk. A keresések alacsonyabb számát a forgalomban a long tail kulcsszavak száma ellensúlyozza. Long tail kulcsszavakra sokkal hamarabb lehet a találati listán eredményt elérni – akár már egy blogbejegyzéssel is-, mint egy olyan kulcsszóra, amire nagy a verseny.
A keresőoptimalizálás azonban nem az egyetlen szempont, melyet figyelembe kell venni a céges blog írásakor. A kulcsszókutatás segíthet a témaválasztásban, de önmagában kevés, hogy sikerre vigye blogunkat.
Fontos, hogy a cikkek témafelvetése szinkronban legyen a célcsoportunk érdeklődésével, és az is, hogy tudjon nekik újat mondani. Ha sikerül megtalálni az érdekes témákat és az őket érdeklő problémákat szinkronba hozni a blog tematikájával, akkor nyert ügyünk van.
A céges blog haszna
A vásárlók a minőségi céges blogot figyelemmel, visszatérő látogatásokkal, közösségi média megosztásokkal jutalmazzák, nagyban hozzájárulva az oldalad látogatottságának növeléséhez és marketinged eredményességéhez.
A céges blog ugrásszerűen megnövelheti weboldalad látogatottságát.
A tapasztalat abban lehet segítségedre, hogy lerövidüljön az az idő, mely alatt szinkronba kerülsz a célcsoportoddal, és, hogy ne neked kelljen keresni a szavakat.