Minden weboldalnak szüksége van látogatókra. Az online marketing széles eszköztárából az egyik leggyorsabban elindítható kampány a Google Ads kampány. Hiába van egy jó weboldalad, hiába van rajta releváns szöveg, még ki kell találnod, hogy az emberek hogyan jutnak el oda, hogy elolvassák. Ha már elkészítetted a weboldalad arculatát, feltöltöttél mindent és végeztél a webszövegírással, akkor a következő lépés a látogatók weboldaladra történő irányítása.
Ehhez az egyik legjobb eszköz a Google Ads. A Google keresőt Magyarországon az internetezők több mint 94%-a használja. Ha el akarod őket érni és ott akarsz lenni a Google keresőben akkor vagy a keresőoptimalizálással vagy Google Ads kampány segítségével tudsz az élre kerülni. A keresésikampány akkor segít, ha gyors – szinte – azonnali eredményeket szeretnél, a keresőoptimalizálás pedig hosszabb távon térül meg.
Google Ads kampány a keresési hálózaton
Egyszerűen fogalmazva az Ads a Google online hirdetési platformja, melyel az érdeklődőket a webhelyedre irányíthatod. A keresési kampány segítségével kihasználhatod a Google-ben végzett napi több milliárd keresés nyújtotta lehetőségeket.
Reklámokat hozhatsz létre vállalkozásod népszerűsítésére és megadhatod, hogy ezek mikor jelenjenek meg a releváns keresési találatokra. A Google Ads hirdetések a keresési találatok fölött, alatt, vagy mellett jelennek meg azokhoz hasonlóan. A koncepció egyszerű: meg kell adni a termék, vagy szolgáltatás szempontjából releváns kulcsszavakat és az Adwords megjeleníti a hirdetést a Google találati oldalán, ha valaki az adott, vagy hasonló kulcsszavakra indít keresést.
Google Ads segítségével, az organikus találatok felett és az organikus találtok mellett szerepelhet a weboldalad a megadott kulcsszavakra. Nagyobb verseny, vagy több hirdető esetén organikus találatok alatt is szerepelnek hirdetések.
A rendszer segítségével megadott kulcsszavakra jelenhet meg a hirdetésed. Az Ads kampány leggyakrabban használt változata kattintás alapú (PPC), tehát csak akkor fizetsz, ha egy látogató rákattintott a hirdetésre és így az oldaladra érkezett.
A Google Ads kampány gyors ugyan, de korántsem egyszerű. Egy gyenge minőségű kampányt 5 perc alatt is el lehet indítani. Egy profi kampány optimális kialakításához menedzseléséhez sokszor több hónapra is szükség van.
A kampány hirdetésszövege
A Google Ads kampány kiemelten fontos része a minőségi reklámszöveg. Részben azért mert befolyásolja a hirdetésed minőségiét és ezzel befolyásolja a kattintás árát, és a látogató viselkedését. Arról, hogy milyen egy jó hirdetésszöveg “Az Adwords hirdetésszöveg 4 kötelező eleme” című cikkben olvashatsz részletesen.
A jó reklámszöveg közvetlenül ösztönözheti a látogató arra, hogy kattintson a hirdetésedre, ezáltal megnő a weboldalad látogatottsága. Azonban a reklámszövegírásnak relevánsnak is kell lennie, hiszen a jó reklámszöveg egyben szűr is. Így biztosíthatod azt is, hogy csak célcsoportod kattintsa le a hirdetésed.
A jó reklámszövegírás elengedhetelen feltétele az Adwords kampánynak, hiszen jó szöveggel alacsonyabb áron tudsz látogatókat közvetíteni a weboldaladra, ráadásul látogatóid minősége is magasabb lesz.
Google Ads kampány a display hálózaton
A Google Display hálózatában a Google saját webhelyein (mint a Gmail, vagy Youtube) illetve többb millió partnerwebhelyen van lehetőséged hirdetéseket megjeleníteni. Itt olyanok számára hirdethetsz, akik termékedhez, vagy szolgáltatásodhoz kapcsolódó oldalakat látogatnak.
A Dispay hálózaton a hirdetések a szöveg mellett vizuális elemeket is tartalmazhatnak. A kampányt itt demográfiai adatoknak, érdeklődési terülteknek, és szövegkörnyezetnek megfelelően lehet célozni. Arra is lehetőség van a Display kampány esetén, hogy azt adjuk meg, hogy mely weboldalakon szeretnénk látni a hirdetésünket és ugyanígy ki is zárhatunk bizonyos oldalakat, vagy tematikákat a megjelenésből.
A Display hálózat két különleges eleme a Google tulajdonában lévő Gmail és a Youtube, ahol speciális hirdetésformátumok érhetőek el. A Gmail-ben az inbox-ban lévő levelekhez hasonló hirdetés jeleníthető meg, a Youtube-on pedig különböző videós hirdetési formátumokkal is lehet kampányt indítani.
Remarketing
A Display hálózat speciális célzási lehetősége a remarketing. A remarketing kampány keretében a webhelyed korábban felkereső látogatók számára jelennek meg a hirdetések.
A remarketing haszna pedig abban rejlik, hogy vele utánkövethetőek azok a látogatók, akik korábban érdeklődést mutattak terméked, vagy szolgáltatásod iránt, de még nem köteleződtek el. Folyamatosan a szemük előtt tudsz így maradni, és nyomatékosítani az üzeneted. A Google Adskampány remarketinggel történő megerősítése ráadásul költséghatékony, hiszen nagyon szűken és pontosan lehet célozni honlapod, vagy egyes aloldalaid korábbi látogatóit.