Facebook like betakarítás

Ez az apró trükk abban segít, hogy a hirdetések farvizén evezve építhesd Facebook rajongótáborod.

via GIPHY

Eddig még neve sem volt ennek a húzásnak,  viszont nagyon praktikus dolog arra, ha releváns rajongótábort akarsz céges Facebook oldala köré építeni. Egy lájknak az organikus elérés csökkenésével egyre kevesebb értéke van, de ha teljesen releváns és ráadásul ingyen van, akkor nem éri meg elmenni mellette.

Korábban a Facebook kampányok melléktermékeként lehetett azzal számolni, hogy a hirdetések futtatásával az átkattintások mellett az oldal rajongótábora is növekedni fog valamelyest.

Mostanában azt tapasztaltam, hogy ez visszaesett és a hirdetések egyre inkább csak a hirdetési céloknak megfelelő tevékenységet váltanak ki azokból, akiket elérnek. Ez egyébként így van rendjén, mert azt jelenti, hogy pontosabban működik a Facebook algoritmusa.

Ha lájkolók kellenek

Alapesetben pont a fentiek miatt csak nagyon kivételes esetekben javasoltam ügyfeleknek azt, hogy rajongók szerzésére áldozzák a pénzt. Ha nem releváns rajongótábort gyűjtenek, azzal a konkurenciával való farokméregetésen túl nem sokra mennek.

Megvannak egyébként a módszerek arra, hogy a lájkolók valódi érdeklődők legyenek. Ezt leginkább pontosan célzott remarketinggel lehet elérni. Vagyis azzal, hogy olyanok kapják az oldal követésére buzdító hirdetéseket, akik már felkeresték a weboldalt, vagy annak bizonyos részeit.

Facebook likeok hirdetés nélkül

A Facebook oldalad első lájkolóit könnyedén össze lehet gyűjteni ismerőseid köréből, vagy meglévő adatbázis feltöltésével, ahogy arról bővebben a Facebook kampány leírásánál olvashatsz. Egy idő után viszont elfogynak az ismerőseid és az adatbázisod, így beszűkül az ingyenes lehetőségek köre. Pont ezért kell mindegyiket megragadni.

Facebook oldal ajánlása

Bejegyzések kedvelőiből rajongó

A bejegyzések alatt található kedvelésekre kattintva megnézheted, hogy kik voltak azok, akik lájkolták. Az olyan lájkolók mellett, akik amúgy az oldalt nem kedvelik adminként belépve látni fogsz egy ajánlás gombot. Ez arra jó, hogy a bejegyzésen túl magát a Facebook oldalt is ajánld nekik.

Ha időd és kapacitásod engedi, még profiljukra ránézve válogathatsz is közülük, hogy követőid csak a célcsoportodból legyenek. A többiekkel úgyis csak a baj van.

A hirdetésekkel is ugyanúgy működik

A dolog ugyanúgy működik a hirdetésekkel is. Akár a sima bejegyzéseknél, ott is el lehet kapni egy ajánlásra a hirdetés kedvelőit. Különösen jól jön ez a karácsonyi időszakban, amikor amúgy is nyakra-főre zúdulnak a hirdetések. Így a kampányok melléktermékeként is lehet – egy kis manuális munkával – releváns rajongótábort építeni. Ez pedig jövőre is jól jön majd.

Szóljak, ha írok hasonlót?