3 Google SEO trükk, amit nem árultak el neked

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy a Google sima felhasználóként is segíti a keresőoptimalizálásod? Hogy az első lépésekhez, nem kell semmilyen fenszi szoftver, sem szakember?

Feketeöves seósok lehet, hogy csóválni fogják erre a fejüket, és ha ügyfelük vagy, valószínűleg soha nem árulnák el neked ezt a 3 pofonegyszerű trükköt. Csak a Google kereső kell hozzá, és máris egy kicsit belelátsz abba, hogy  ilyen irányba érdemes próbálkoznod a keresőoptimalizálással.

Több találat, több keresés

Általában minél több találat van egy kifejezésre, annál többen keresnek rá. Az összefüggés igazából fordított, (minél több a keresés, annál jobb a feltérképezettség, és többen is lőnek rá) de ez tökmindegy. Az esetek 90%-ában jó lesz.

Ha beírsz valamit a keresőbe, akkor látod rá a találatok számát.

Mire is jó ez?

Érdemes olyan verziót használni a címekben és az alcímekben, amiből több találat van. Tehát ha például megírtál megy aloldalt, vagy egy cikket és címet keresel neki, pont kapóra jön.

Hogy mutassak egy példát, a közelmúlt felkapott keresésénél úgy néz ki, hogy közel 10 millió  a “járvány” találatainak száma,

találatok száma

és kb feleannyival szerepel modoros szinonímája a pandémia.

találatok száma

Úgyhogy a tanulság az, hogy keresőoptimalizáláshoz érdemes a járványt használni.

Meg amúgy is. De tényleg.

pandémia :@

Légyszi!

Ja, és, hogy miért kerestem idézőjelben? Ez egy bónusz trükk. (Már megérte olvasnod.) Azért mert ez mutatja a pontos egyezéseket. Így nem vezetnek félre az idegen nyelvű találatok – ami ebben az összehasonlításban fontos volt, hiszen a járvány olyan szép magyar szó, hogy ihaj; a pandémia viszont egy behurcolt idegen kifejezés, amire pontos egyezés nélkül kapnám (el) globálisan a találatokat.

Kapcsolódó keresések

A találati lista alján vannak a kapcsolódó keresések:

kapcsolódó keresések

Mire jó ez?

Ezek azok a kifejezések, amiket a Google egészen közeli rokonának tart annak, amit beírtál. Jellemzően ezek egy-egy altémái az eredeti keresőszónak.

De érdemes azért is megnézni ezeket a találatokat, mert az is előfordulhat, hogy nagyobb forgalmú rokon értelmű kifejezésre bukkanunk itt.  A valószínűbb azonban az, hogy olyan szavakat, kifejezéseket találunk, amikből egy jó kis alcímet, bekezdést rittyenthetünk mondjuk a blogposztubkba.

Hasonlókat mutatnak a keresési javaslatok is, de ott nehezebben áttekinthetőek:

keresési javaslatok

Oldalon belüli keresések

Ha úgy keresel a Google-ben, hogy eléírod “site:url” pl.: site:copywriter.hu majd egy space után írod a keresőszót, akkor csak az oldalon belüli találatokat mutatja és rangsorolja neked a Google.

Ez mondjuk így fest:

oldalon belüli keresések

Szóval, ha arra adnám a fejem, hogy “kisvakond” keresésre optimalizáljam azt oldalam (nem fogom), akkor annyit már legalább tudok, hogy melyik az az aloldal, ami a legjobb eséllyel indul ebben a versenyben.

Szóval ezt a trükköt arra lehet használni, hogy megtaláld, mi az a tartalom, amit amúgy is a legrelevánsabbnak érez a kereső, ezért azt érdemes tovább bővíteni, erősíteni.

Szóljak, ha írok hasonlót?