Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy a Google sima felhasználóként is segíti a keresőoptimalizálásod? Hogy az első lépésekhez, nem kell semmilyen fenszi szoftver, sem szakember?
Feketeöves seósok lehet, hogy csóválni fogják erre a fejüket, és ha ügyfelük vagy, valószínűleg soha nem árulnák el neked ezt a 3 pofonegyszerű trükköt. Csak a Google kereső kell hozzá, és máris egy kicsit belelátsz abba, hogy ilyen irányba érdemes próbálkoznod a keresőoptimalizálással.
Több találat, több keresés
Általában minél több találat van egy kifejezésre, annál többen keresnek rá. Az összefüggés igazából fordított (minél több a keresés, annál jobb a feltérképezettség, és többen is lőnek rá), de ez tökmindegy. Az esetek 90%-ában jó lesz.
Ha beírsz valamit a keresőbe, akkor látod rá a találatok számát.
Mire is jó ez?
Érdemes olyan verziót használni a címekben és az alcímekben, amiből több találat van. Tehát ha például megírtál egy aloldalt, vagy egy cikket és címet keresel neki, pont kapóra jön.
Hogy mutassak egy példát, a közelmúlt felkapott keresésénél úgy néz ki, hogy közel 10 millió a “járvány” találatainak száma,
és kb feleannyival szerepel modoros szinonímája, a pandémia.
Úgyhogy a tanulság az, hogy keresőoptimalizáláshoz érdemes a járványt használni.
Meg amúgy is. De tényleg.
Légyszi!
Ja, és, hogy miért kerestem idézőjelben? Ez egy bónusz trükk. (Már megérte olvasnod.) Azért mert az mutatja a pontos egyezéseket. Így nem vezetnek félre az idegen nyelvű találatok – ami ebben az összehasonlításban fontos volt, hiszen a járvány olyan szép magyar szó, hogy ihaj; a pandémia viszont egy behurcolt idegen kifejezés, amire pontos egyezés nélkül kapnám (el) globálisan a találatokat.
Kapcsolódó keresések
A találati lista alján vannak a kapcsolódó keresések:
Mire jó ez?
Ezek azok a kifejezések, amiket a Google egészen közeli rokonának tart annak, amit beírtál. Jellemzően ezek egy-egy altémái az eredeti keresőszónak.
De érdemes azért is megnézni ezeket a találatokat, mert az is előfordulhat, hogy nagyobb forgalmú rokon értelmű kifejezésre bukkanunk itt. A valószínűbb azonban az, hogy olyan szavakat, kifejezéseket találunk, amikből egy jó kis alcímet, bekezdést rittyenthetünk mondjuk a blogposztubkba.
Hasonlókat mutatnak a keresési javaslatok is, de ott nehezebben áttekinthetőek:
Oldalon belüli keresések
Ha úgy keresel a Google-ben, hogy eléírod “site:url” pl.: site:copywriter.hu majd egy space után írod a keresőszót, akkor csak az oldalon belüli találatokat mutatja és rangsorolja neked a Google.
Ez mondjuk így fest:
Szóval, ha arra adnám a fejem, hogy “kisvakond” keresésre optimalizáljam azt oldalam (nem fogom), akkor annyit már legalább tudok, hogy melyik az az aloldal, ami a legjobb eséllyel indul ebben a versenyben.
Szóval ezt a trükköt arra lehet használni, hogy megtaláld, mi az a tartalom, amit amúgy is a legrelevánsabbnak érez a kereső, ezért azt érdemes tovább bővíteni, erősíteni.