Most már tényleg jön a tartalomsokk?

Az internet nagy, az agyunk kicsi. Kicsi agyunk meg nem képes megemészteni az egyre több tartalmat, mely felkerül az internetre. Nagyjából erre alapoz a tartalomsokk elmélete.

Mivel túl sok információ van az interneten, ráadásul egyre többen foglalkoznak tartalommarketinggel, ezért félő, hogy ugyanúgy zuhanni fog a hatékonysága. Mint történt az a bannerekkel a reklámvakság hatására – mondják a szkeptikusok.

tartalomsokk

A marketingben megszokhattuk, hogy az újdonság varázsa meg tudja sokszorozni az eredményeket. Ha az elsők közt kezdesz el használni valamilyen eszközt, akkor különösebb erőfeszítés nélkül kapsz jóval nagyobb figyelmet, mint akkor, amikor már versenytársaid is ráugranak. Az online világban gyorsan változnak ezek a trendek, sokszor gyorsabban, mint amennyire hirdetőként szeretnénk.

A régi szép idők?

2000-ben elég volt, ha volt egy weboldalad, melyet mutogatni tudtál. 2003-ban elég volt egy közepesen szar szöveget írni az oldalra, feldobni rá néhány linket, máris a kereső első első találatai között találtad magad. Sorolhatnám még a példákat: igen régen minden jobb volt.

Vagy nem.

Nem volt jobb, mert ugyanúgy tele volt értéktelen tartalommal az internet, a különbség csak az, hogy mára elég intelligensek ahhoz a keresők, hogy ne ezeket tolják eléd. Ez felhasználóként mindenképpen előny. Hirdetőként pedig önbecsapás azon sírdogálni, hogy más is akar játszani a homokozódban.

A tartalomfogyasztás változik

Való igaz, hogy az emberek (userek, érdeklődők – ahogy tetszik), maximum ugyanannyi időt töltenek tartalomfogyasztással, így a figyelmükért fokozott a verseny. A játszótér viszont egyre nagyobb. Az internet a TV-től szívott el rengeteg időt, ráadásul az okostelefonok elterjedésével máshonnan is ki-kiharap magának teret a felhasználók életéből. Egyre kifinomultabb keresőket használnak és egyre kevésbé hajlandóak második esélyt adni olyan oldalnak, mely egyszer már csalódást okozott nekik.

Tartalomsokk helyett tartalomverseny

Tartalomsokkról akkor lehetne beszélni, ha valaki egyszercsak hátat fordítana az egész online világnak. Biztosan van, aki feláll a gép elől, eldobja a telefonját és elmegy vadakat terelő juhásznak, de hidd el, nem ő fogja megrengetni az iparágad és tönkreverni a blogod elérését. Nagy átlagban pont nő az internetezéssel töltött idő (ráadásul több ember is lesz a Földön), úgyhogy biztos nem ezt látod a statisztikákban.

Nem azzal versenyzel, akivel gondolnád

A helyzet az, hogy az internet növekedésével egyre nagyobb a verseny a felhasználók figyelméért, és nem csak az a konkurenciád, akit először gondolnál. Ha blogbejegyzést írsz, akkor az a figyelemért versenyez a cicás animgifekkel, Kasza Tibivel, Cristiano Ronaldo hisztijével.

Isteni szerencséd van, különben, ha a piacodon nem te vagy az egyetlen, mert ha többen vagytok, akkor legalább együttesen generáltok figyelmet iparágadnak.

Hogyan maradj versenyben?

A válasz egyszerű: minél több a tartalom, és minél nagyobb a verseny. Ezért jobb, izgalmasabb, relevánsabb tartalomra van szükséged, hogy megragadd a célcsoportod figyelmét. Továbbá, szükséged lesz minden olyan eszközre, mely segít a tartalom terjesztésében. Luxus például kihagyni az olvasótábor építését szolgáló eszközöket, mint például a hírlevél-feliratkozást és a közösségi médiát. De még nagyobb luxus az, ha már az elején feladod a tartalomversenyt. Akkor biztosan vesztettél. Legjobb, amit tehetsz, hogy beleásod magad a céges blog írásába.

Szóljak, ha írok hasonlót?