Linképítés alapok 2018-ban

Ugyan számos tévhit kering a linképítéssel kapcsolatban, a weboldalakra mutató hivatkozások még mindig az egyik legfontosabb rangsorolási szempontnak számítanak a Google-nél. Az algoritmusváltásokkal folyamatosan változott és változik, hogy mi a jó link és mi nem az. A linképítés alapok, melyeket most röviden leírok, a legfontosabb szempontokat tartalmazzák. (Eredetileg belső használatra készült az összefoglaló.) Ez jelenleg talán nem a leghatékonyabb, de tuti, hogy a legbiztonságosabb módja a linképítésnek.

linkepites

A linképítés 5 alapszabálya

 

1.) Ha lehet, follow link legyen (nincs rajta nofollow atribútum), mert hatékonyabb. A nofollow-al sincs semmi baj, de nem ér annyit. Nem kell nagyon kattogni, a social oldalak, Wikipedia.. stb linkjei nofollow-ok. Ha egy mód van rá, akkor partneroldalakon viszont follow linket érdemes keríteni.

2.) Ellenőrizd az oldal minőségét, ahonnan a link jön. A legegyszerűbb eszköz erre a MOZ Open Site Expolere. Az ingyenes toolba elég, ha beírod az oldal url címét és látni fogod a Spam Score értéket.

spam-score

Ha ez 5-6-nál magasabb, akkor jobb ha kihagyod a lehetőséget, mert szinte biztos, hogy nem éri meg a fáradságot. Ha nagyon gázos az oldal, akkor még árthat is a keresőoptimalizálásnak. Ez régi linkfarmoknál szokott előfordulni, főleg olyan helyeken, ahol nem ügyeltek a szövegkörnyezetre, csak telehányták linkekkel az oldalt.

3.) Az a legbiztonságosabb, ha a brandnevet, vagy a domainnevet van linkelik, pl: Copywriter, Copywriter.hu, ilyenkor a Google kevésbé fog gyanakodni, hogy a linkekkel  akarod manipulálni az oldalad keresőszavait. Ennél hatékonyabb, ha valamilyen kulcsszót linkelnél. Akkor azt legalább 2-3 mondatos egyedi szövegkörnyezetben és lehetőleg ragozott formában tedd, pl: Ha hatékony online marketinget szeretnél, akkor egy dologban biztos lehetsz: szövegírásra biztosan szükséged lesz. Akár egy landinget készítenél, Adwords hirdetést, vagy hírlevelet, az akkor fog működni, ha jó a szöveged. Ha ennél van lehetőség hosszabb szöveget tenni a link köré, akkor hajrá.

4.) Ha a fentieknek megfelelő kulcsszavas link elhelyezésére készülsz, akkor az lehetőleg valamilyen aloldalra mutasson. Célszerű megkeresni azt az oldalt, mely már amúgy is a legrelevánsabb az adott kulcsszóra. Ezt a Google keresőjében gyorsan tudod le lehet csekkolni. Csak simán írd be az alábbiakat:

site:főoldalurlcíme kulcsszó

site:copywriter.hu seo szövegírás

→ http://www.copywriter.hu/seo-szovegiras/

legrelevansabb-url

Mindig az első találat ilyenkor a legjobb választás. Tehát ha olyan kulcsszavas link születne, ahol a “seo szövegírás” szóösszetételre kerül link, akkor az a http://www.copywriter.hu/seo-szovegiras/ aloldalra mutatva a legjobb.

5.) Viszontlinket a saját anyánknak sem adunk. Tehát ha valaki azt mondja, hogy belinkeli az oldalt, ha mi is őt, akkor udvariasan meg lehet neki mondani, hogy köszi nem. Az senkinek nem lenne jó. (Ha 2018-ban ilyennel operál, akkor úgyis csak idő kérdése, hogy szétbarmolja a saját oldalát, úgyhogy nem veszítünk vele.) A kifelé mutató linkek viszont hasznosak lehetnek a saját oldaladon, úgyhogy nyudodtan hivatkozz más honlapokra, ha hozzáadnak például egy blogbejegyzésedhez.

Ha a fentieket következetesen betartod, akkor nagy baj biztos nem történhet, de még az sem, hogy hiába dolgozol, ha linképítésre adnád a fejed.

Szóljak, ha írok hasonlót?