Adwords kampány

5/5 - (1 szavazat)

Minden weboldalnak szüksége van látogatókra. Az online marketing széles eszköztárából az egyik leggyorsabban elindítható kampány az Adwords kampány. Hiába van egy jó weboldalad, hiába van rajta releváns szöveg, még ki kell találnod, hogy az emberek hogyan jutnak el oda, hogy elolvassák. Ha már elkészítetted a weboldalad arculatát, feltöltöttél mindent és végeztél a webszövegírással, akkor a következő lépés a látogatók weboldaladra történő irányítása.

Ehhez az egyik legjobb eszköz az Adwords kampány. A Google keresőt Magyarországon az internetezők több mint 94%-a használja. Ha el akarod őket érni és ott akarsz lenni a Google keresőben akkor vagy a keresőoptimalizálással vagy az Adwords kampány segítségével tudsz az élre kerülni. Az Adwords kampány akkor segít, ha gyors – szinte – azonnali eredményeket szeretnél, a keresőoptimalizálás pedig hosszabb távon térül meg.

Adwords kampány

Az Adwords kampány a keresési hálózaton

Egyszerűen fogalmazva az Adwords a a Google online hirdetési platformja, melyel az érdeklődőket a webhelyedre irányíthatod. Az adwords segítségével kihasználhatod a Google-ben végzett napi több milliárd keresés nyújtotta lehetőségeket.

Reklámokat hozhatsz létre vállalkozásod népszerűsítésére és megadhatod, hogy ezek mikor jelenjenek meg a releváns keresési találatokra. Az Adwords hirdetések a keresési találatok fölött, alatt, vagy mellett jelennek meg azokhoz hasonlóan. A koncepció egyszerű: meg kell adni a termék, vagy szolgáltatás szempontjából releváns kulcsszavakat és az Adwords megjeleníti a hirdetést a Google találati oldalán, ha valaki az adott, vagy hasonló kulcsszavakra indít keresést.

Adwords keresési hálózat

Adwords segítségével, az organikus találatok felett és az organikus találtok mellett szerepelhet a weboldalad a megadott kulcsszavakra. Nagyobb verseny, vagy több hirdető esetén organikus találatok alatt is szerepelnek Adwords hirdetések.

Az Adwords során megadott kulcsszavakra jelenhet meg a hirdetésed. Az Adwords kampány leggyakrabban használt változata kattintás alapú (PPC), tehát csak akkor fizetsz, ha egy látogató rákattintott a hirdetésre és így az oldaladra érkezett.

Az Adwords kampány gyors ugyan, de korántsem egyszerű. Egy gyenge minőségű Adwords kampányt 5 perc alatt is el lehet indítani.  Egy profi Adwords kampány optimális kialakításához menedzseléséhez sokszor több hónapra is szükség van.

Az Adwords kampány hirdetésszövege

Az Adwords kampány kiemelten fontos része a minőségi reklámszöveg. Részben azért mert befolyásolja a hirdetésed minőségiét és ezzel befolyásolja a kattintás árát, és a látogató viselkedését. Arról, hogy milyen egy jó hirdetésszöveg “Az Adwords hirdetésszöveg 4 kötelező eleme” című cikkben olvashatsz részletesen.

A jó reklámszöveg közvetlenül ösztönözheti a látogató arra, hogy kattintson a hirdetésedre, ezáltal megnő a weboldalad látogatottsága. Azonban a reklámszövegírásnak relevánsnak is kell lennie, hiszen a jó reklámszöveg egyben szűr is. Így biztosíthatod azt is, hogy csak célcsoportod kattintsa le a hirdetésed.

A jó reklámszövegírás elengedhetelen feltétele az Adwords kampánynak, hiszen jó szöveggel alacsonyabb áron tudsz látogatókat közvetíteni a weboldaladra, ráadásul látogatóid minősége is magasabb lesz.

Adwords kampány a display hálózaton

A Google Display hálózatában a Google saját webhelyein (mint a Gmail, vagy Youtube) illetve  többb millió partnerwebhelyen van lehetőséged hirdetéseket megjeleníteni. Itt olyanok számára hirdethetsz, akik termékedhez, vagy szolgáltatásodhoz kapcsolódó oldalakat látogatnak.

Google Dispay hirdeés

A Dispay hálózaton a hirdetések a szöveg mellett vizuális elemeket is tartalmazhatnak. A kampányt itt demográfiai adatoknak, érdeklődési terülteknek, és szövegkörnyezetnek megfelelően lehet célozni. Arra is lehetőség van a Display kampány esetén, hogy azt adjuk meg, hogy mely weboldalakon szeretnénk látni a hirdetésünket és ugyanígy ki is zárhatunk bizonyos oldalakat, vagy tematikákat a megjelenésből.

A Display hálózat két különleges eleme a Google tulajdonában lévő Gmail és a Youtube, ahol speciális hirdetésformátumok érhetőek el. A Gmail-ben az inbox-ban lévő levelekhez hasonló hirdetés jeleníthető meg, a Youtube-on pedig különböző videós hirdetési formátumokkal is lehet kampányt indítani.

Remarketing

A Display hálózat speciális célzási lehetősége a remarketing. A remarketing kampány keretében a webhelyed korábban felkereső látogatók számára jelennek meg a hirdetések.

Remarketing kampány

A remarketing haszna pedig abban rejlik, hogy vele utánkövethetőek azok a látogatók, akik korábban érdeklődést mutattak terméked, vagy szolgáltatásod iránt, de még nem köteleződtek el. Folyamatosan a szemük előtt tudsz így maradni, és nyomatékosítani az üzeneted. Az Adwords kampány remarketinggel történő megerősítése ráadásul költséghatékony, hiszen nagyon szűken és pontosan lehet célozni honlapod, vagy egyes aloldalaid korábbi látogatóit.

 

Mi is az az Adwords? – Google oktatóvideó

Legyél első a Google-ben akár holnap, kérj ajánlatot Adwords kampányra!