Chuck Norris a leghíresebb festő (is)

Talán mára nem maradt olyan Chuck Norris vicc, melyet ne hallottam volna. Egy kicsit untam is őket. Kivéve egyet, de arról majd később.

Ma reggelre munkám produkált egy igazi Chuck Norris viccet: a Google szerint Chuck Norris a leghíresebb festő. Ki gondolta volna?

Van Gogh: Chuck Norris

Hogy jöttem erre rá?

Egy projekt kapcsán a leghíresebb festőket kezdtem összegyűjteni. A honlap szerkezetének megtervezéséhez kell ez az infó. Vagyis az, hogy kikre koncentráljunk első körben. Szóval felmerült a kérdés: kik a legkeresettebb festőművészek? Vagyis kiknek a nevét írják be legtöbben a Google keresőjébe.

A leggyorsabb módszer

Először is egy listára volt szükségem, melyen a lehető legtöbb festőművész szerepel. Ilyet  nem volt túl nagy kaland találni, a Wikipédián összeszedték a festőművészek listáját. egész pontosan 1629 festőművészt, ami több, mint elég. – kb. 1p

Wikipedia festőművészek

Már csak azt kellett megoldalni, hogy a listaoldalon található évszámokról, magyarázatoktól megszabadítsam az alkotókat.

Így nézett ki egy sor:

“Hans von Aachen (1552–1615), német manierista festő”

És nekem csak ennyi kellett:

“Hans von Aachen”

Nem volt kedvem 1629-szer kitörölni a felesleges infókat, úgyhogy itt egy kicsit trükközni kellett. Annyit tettem, hogy bemásoltam mindent Smultronba (faék egyszerű text editor, a Jegyzettömb Mac-es megfelelője) és a ‘(‘ jelet minden esetben kicseréltem ‘;’-re. Így el lehetett menteni a .csv formátumban az anyagot. A pontosvessző azért jó, mert táblázatban új cellát jelent, és így egy oszlopból ki tudtam másolni festőimet. – kb. 3 perc

Keresési forgalom lekérdezése

A festőművészeket bedobtam az Adwords kulcsszótervezőjébe, ott a keresési mennyiségek lekérdezését választottam, hogy megtudjam, ki a legnépszerűbb – vagy legalábbis a legkeresettebb közülük.

Itt jött a meglepetés. Chuck Norris az!

Adwords kulcsszótervező

Jót nevettem, és az volt az első gondolatom, hogy valaki meghekkelte a Wikipediát. De nem. Gyorsan rákerestem a nevek között Chuck Norriséra, de nem volt benne. És mégis ő a legnépszerűbb. Őrület. – kb. 2 perc + 5 perc röhögés

Hogy csinálta?

Vajon hogy lehet ez? Értem én, hogy a szüzességét is előbb vesztette el, mint az apja (bocs), de erre még én sem gondoltam volna képesnek. Hogyan verte át a Google-t?

A válasz aztán egyszerű volt. Chuck Norris nem szerepelt a listában, viszont egy
Chuck Morris nevű amerikai kortárs festő igen. Nos, az ő neve, balszerencséjére, csak egy betűvel tér el híresebb druszájáétól, rá pedig akkora a keresés, hogy ezt a Google sima elütésnek veszi. Pedig létezik. Itt egy képe:

Chuck Morris

Mi a tanulság?

A Google sem tévedhetetlen. Főleg, ha Chuck Norrissal kerül szembe. Ami viszont fontos, hogy ha például Adwords kampányt kellene csinálni a feső Chuck-nak, akkor muszáj beállítani a pontos egyezést a nevére.

Morris – Norris: ezt simán benézte a Google

Különben a világ összes pénzét elköltheti, hiszen a Google azt gondolja, hogy a keresők csak a Texasi Kopó nevét ütötték el. Ezért pedig simán megjelenítené a hirdetést a havi 8000 teljesen irreleváns keresésre.

Szóljak, ha írok hasonlót?