Marketing szövegírás

A marketing szövegírás képes megragadni az olvasók figyelmét és vásárlásra ösztönzi őket. A marketing szöveg nem üres duma, vagy valami titkos recept. Még csak nem is egy szavakból álló ragyogó csomagolás, melyben bármit el lehet adni. Ellenben hatékony és nélkülözhetetlen eleme a marketingnek.

marketing szövegírás

A marketing szöveg az értékesítésről szól, de ha erre rájönnek az olvasók, tuti vesztettél. Ők nem azt szeretnék megtudni, mire tudják elkölteni a pénzüket, hanem megoldást keresnek. Ha ezt adja nekik a marketing szöveg, nyert ügyed van.

A marketing szövegnek éppen ezért nem az öndícséretben, a túlzó jelzőkben és a tukmálásban kell kell jeleskednie. Épp ellenkezőleg: a lehető legtárgyilagosabban, legvilágosabban, legpontosabban kell a megoldást bemutatnia. Azt a megoldást, melyre a vásárlónak szüksége van.

Miért van szükség marketing szövegírásra?

A marketing szövegírás platformtól függetlenül a direkt marketing legfontosabb eszköze. Magyarul teljesen mindegy, milyen marketing csatornát használsz, ami a vásárlót hozza az a marketing szövegírás.

A legtöbb esetben nem új hirdetési csatornára, hanem hatékonyabb marketing szövegre van szükség.

A cégek általában akkor ébrednek rá arra, hogy a marketing szövegírásra égető szükségük van, mikor eredménytelenül kísérleteznek újabb és újabb hirdetési csatornákkal. Az eredményeket nem a forma, hanem a tartalom fogja szállítani.

Hatékony marketing szövegírás 9 lépésben

Általános recept nem létezik a tökéletes marketing szöveghez, az alábbi összetevők viszont jó támpontot nyújtanak a hatékony marketing szöveg írásához. Helyzettől függően némelyik bővíthető, vagy akár el is hagyható. A szöveg írásakor figyelembe kell venni a célcsoportot is, az ő nyelvükön szóljon, és érintettnek érezzék magukat az olvasáskor.

1.) Figyelemfelkeltés

Éremes valamilyen ütős címet választani és egy meglepő felütéssel kezdeni a szöveget. Ez lehet egy aktualitás, egy szakmai dogma megcáfolása, vagy egy meglepő gondolattársítás. A cél az, hogy a látogatók kedvet kapjanak a cikk elolvasásához.

2.) Problémafelvetés

Bármiről is szóljon a szöveg, a kulcs az, hogy valamilyen problémára kínáljon megoldást. Ahhoz, hogy ezt megtegye, először ismertetnie kell magát a problémát az olvasóval. Célszerű valami olyat felvetni, ami kellőképpen “fáj” a célcsoportodnak. A legjobb eredményt pedig azt hozza, ha sikerül a problémához az olvasó személyes érzelmeit is társítani.

3.)  Ígéret a megoldásra

Rögtön a probléma után érdemes előállni a megoldás ígéretével és rövid ismertetésével. Itt lehet egy kicsit bíztatni az olvasót, azzal, hogy az egyáltalán létezik és jó úton halad felé.

4.) Érvek felsorakoztatása

A megoldás bemutatása után lehet azt érvekkel alátámasztani. Az a szövegrész célja, hogy pontosan kiderüljön belőle miért érdemes pont az általad ismertetett megoldást választani.

5.) Megoldás részletes kifejtése

Ebben a szövegrészben kerül sor a megoldás részletes ismertetésére és bemutatására. Itt mehet a szövegbe minden, ami a csövön kifér, hiszen biztosan profi vagy a témában. Arra kell csupán figyelni, hogy ne csak a szakma, hanem a célcsoportod is biztosan értse a megoldásod, és annak pontos működését.

6.) Megoldás szemléltetése példával

Függetlenül attól, hogy az előző részben szakbarbár voltál-e, vagy sem, a jobb megértést segíti egy életszerű példa ismertetése. Így tanul az ember, erre van beállva az agyunk. Itt van helye egy “Nézzünk, egy példát!” kezdetű szövegrésznek. De még ennél is jobban jársz, ha egy “Képzeld csak el…” kezdetű mondattal vágsz bele a mondandóba, hiszen így az olvasód már a vásárlás utáni pillanatba éli bele magát.

7.) Haszon ismertetése

Az olvasót elsődlegesen az érdekli, hogy milyen haszna származik az esetleges vásárlásból, a termékedből, vagy szolgáltatásodból. Tedd világossá számára a marketing szöveg ezen részében. Fontos, hogy ne  terméked tulajdonságairól beszélj. Pl. 5000 mAh-s akkumulátor önmagában nem haszon, de még az sem, hogy tovább működik vele a telefon. A vásárló haszna jelen esetben mondjuk az, hogy elég 2 naponta tölteni a telefonját és nem kell félnie tőle (az egyik legerősebb emberi érzelem), hogy lemerül nap közben.

8.) Lezárás

A marketing szöveg végén van helye egy pontos útmutatónak ahhoz, hogy az olvasónak mit kell tennie ahhoz, hogy igénybe vegye az általad ismertetett megoldást. Le lehet írni a megrendelés menetét, de érdemes kerülni a “teleshopos” közhelyeket (pl.: “Önnek most nem kell, mást tennie, mint…”). A legjobb az, ha azt ismerteted, hogy pontosan mi fog a vásárlás után történni, mennyivel jobb helyzetben lesz, mint korábban.

9.) Visszautasíthatatlan ajánlat

A marketing szöveg lezárásaként kell csattania az egérfogónak. Erre a legegyszerűb módszer az, ha adsz egy visszautasíthatatlan ajánlatot. Ez lehet egy korábban elhallgatott ütős érv, egy plusz előny. Lehet akár egy időben limitált kedvezmény, vagy bónusz is, ami azonnali cselekvésre ösztönzi olvasódat.

A marketing szövegírás haszna

Marketing szövegírással az összes hirdetési csatornádat hatékonyabbá teheted. Jó marketing szövegektől az összes statisztikai mutató javul:

  • e-mail megnyitások aránya
  • átkattintások száma
  • weboldal látogatóinak száma
  • megrendelők, vásárlók száma
  • konverziós arány

Az online értékesítésed központja a legtöbb esetben a weboltalad, ezért a marketing szövegírást ott érdemes kezdeni. Ott fut össze minden marketing csatornád. Hatékony marketing szövegírással és a konverziós arány javírásával elérheted, hogy úgy legyen több vásárlód és bevételed, hogy egyetlen forinttal sem kell többet költened hirdetéseidre.

Kérj ajánlatot marketing szövegírásra!

 

Ajánlatkérés!