2017. március 14-én bezár a DMOZ.org, a legnagyobb linkgyűjtemény. Ez az esemény egy korszakváltást is jelöl a keresőoptimalizálás és a linképítés területén. Ha a legnagyobb linktár nem látta értelmét a további működésnek, akkor vajon mi haszna van egyáltalán a linképítésnek? Olvass tovább!
Chuck Norris a leghíresebb festő (is)
Talán mára nem maradt olyan Chuck Norris vicc, melyet ne hallottam volna. Egy kicsit untam is őket. Kivéve egyet, de arról majd később.
Ma reggelre munkám produkált egy igazi Chuck Norris viccet: a Google szerint Chuck Norris a leghíresebb festő. Ki gondolta volna? Olvass tovább!
Tartalommarketing: két inspiráló 100+ éves példa
Pár éve a marketing szakma, mint kanálban a mélyedést, újra felfedezte magának a tartalommarketinget. A tartalommarketing igazi buzzword lett és sokan csodát vártak tőle. Félreértés ne essék, nagyon hatékony eszközről van szó, melyről sokminden elmondható, az azonban nem, hogy új.
Tartalommarketingről akkor beszélünk definíció szerint, ha a olyan marketingmódszereket alkalmazunk, melyek során tartalmat hozunk létre azért, hogy egy jól körülhatárolt célcsoport figyelmét a cég megszerezze és megtartsa, ezáltal pedig nyereséges ügyfélinterakciókat érjünk el. A modern definíciókban rendre szerepet kap a megosztások fontossága, azonban a kezdetekben erről még – eszközök híján – nem volt szó. Olvass tovább!
Kulcsszókutatás: ahogy a profik csinálják
Örültem, amikor Papp Gábor a The Pitch-től megkeresett, hogy szívesen írna egy vendégposztot a kulcsszókutatásról. Egyrészt mert ez az egyik kedvenc online marketinggel foglalkozó blogom, így borítékolni lehetett, hogy a cikk hasznos és tartalmas lesz. Másrészt sokan akarnak “elsők lenni a Google-ben”. Most kiderül, milyen kulcsszavakra érdemes. – Pogátsnik László Olvass tovább!
Most már tényleg jön a tartalomsokk?
Az internet nagy, az agyunk kicsi. Kicsi agyunk meg nem képes megemészteni az egyre több tartalmat, mely felkerül az internetre. Nagyjából erre alapoz a tartalomsokk elmélete.
Mivel túl sok információ van az interneten, ráadásul egyre többen foglalkoznak tartalommarketinggel, ezért félő, hogy ugyanúgy zuhanni fog a hatékonysága. Mint történt az a bannerekkel a reklámvakság hatására – mondják a szkeptikusok. Olvass tovább!
10 kihagyhatatlan online marketing blog
Az írás olvasással kezdődik. Ráadásul az interneten rengeteg érdekes és jó blogot lehet találni, mely az online marketinggel foglalkozik. Részben szubjektíven összeszedtem a kedvenceimet, melyek megérnek egy könyvjelzőt. Következzen a 10 legjobb online marketing blog! Olvass tovább!
Ami 2017-ben sem változik: marketing szövegalapú
Sorra jelennek meg a 2017-es digitális marketing trendekről szóló tanulmányok és jóslatok, ami teljesen rendjén is van. Az újdonság varázsa és az új eszközök kipróbálásának izgalma viszont elterelheti a lényegről a figyelmet. A marketing alapja mindig az üzenet, vagyis a szöveg. Olvass tovább!
15 kérdés marketing terv helyett
Mindenki utál dokumentációt készíteni és a marketing tervnek nem is az a célja, hogy csak papír maradjon. A legrosszabb marketing terv viszont az, amelyik nem is létezik. Nagyon kevés olyan vállalkozót ismerek, aki fejből tudná, hogy melyek a stratégiai céljai és milyen úton fogja azokat elérni. Olvass tovább!
Az Adwords hirdetésszöveg 4 kötelező eleme
Az Adwords hirdetésszövegekkel sokszor megszenved az ember, elsősorban azért mert a karakterszám szorításában nehéz igazán maradandót alkotni.
A jól teljesítő szövegekhez pedig csak 4 pofonegyszerű összetevőre van szükség, és a hirdetések máris működni kezdenek. Olvass tovább!
Mihaszna szövegek
Valamiért az emberiség úgy gondolta, hogy érdemes az internetet helykitöltő szövegekkel telepakolni – többnyire “lorem ipsum” helyett. Senkit nem akarok bántani ezzel, mert el tudom képzelni, hogy milyen kínlódás árán születtek meg ezek a mihaszna szövegek. A legtöbb, amit tudok tenni, az az, hogy irtom őket.
Van a szövegírásnak egy olyan alapszabálya, amivel sokan nincsenek tisztában. Ha nincs mit mondanod, hallgass! Olvass tovább!