A Coca Cola esete a Mikulással

Minden marketinges hallotta már, hogy a Mikulást mai formájában a Coca Cola “találta ki”. Mennyi igaz ebből a városi legendából? A gyerekek kedvence tényleg nem az Északi-sarkról, hanem marketingesek boszorkánykonyhájából származik?

 

Azt leszögezhetjük, hogy a Mikulás figurája nem pont ilyen lenne a Coca Cola reklámjai nélkül. Viszont nem igaz, hogy a folyton mosolygó, kacagó szakállas figurát ők találták volna ki. Mindenképpen dicséri a munkájukat, hogy a fenti képen látható Mikulás kezében el sem tudnánk már más innivalót képzelni a kólán kívül. Ahogy a reszkessetek betörők, úgy azt azt megszakító csilingelő kamionos reklámok is a karácsony részévé váltak generációnk számára. Olvass tovább!

Barátja, vagy ellensége az Amazon a hazai webáruháznak?

Még 2014-ben írtam egy SWOT elemzésbe, hogy veszélyként számolni kell az Amazon megjelenésével. Akkoriban az a hír járta, hogy Pozsonyban készülnek egy raktárat nyitni, melyből a közép-kelet európai piacot fogják kiszolgálni.

Ez nem volt akkora újdonság, (mint azóta megtudtam) jól informált körökben már évek óta keringtek olyan pletykák, hogy jön az Amazon. Kicsit úgy vagyunk vele, mint a Starkok azzal, hogy közeleg a tél: előbb-utóbb igazunk lesz.

Jön az Amazon

Olvass tovább!

Ezért nem vevők a szövegedre

Van az úgy, hogy olyan szöveg születik, aminek a kukában lenne a helye. Hogy lehet ilyen? Pedig milyen jónak tűnt elsőre. Ismerős? Akkor itt az ideje, hogy kicsit mélyebbre áss a tartalommarketingben!

dreamstime_s_7861451

Mi a különbség a tartalommarketing és a marketingszöveg között? És egyáltalán miért kell, hogy érdekeljen ez téged? Hamarosan kiderül!

Olvass tovább!

Puzsér: A marketinges a leghitványabb szakma

Puzsér és műsorvezető társa, Farkas Attila Márton, szerint a marketingesé a leghitványabb szakma. A marketinges maga mögé utasítja értelmezésükben – többek között – a sintért, rendőrt, közgazdászt, ügyvédet, de még a brókert és a politikust is.

Ha már én is az ördöggel cimborálok, és az erő sötét oldalán az emberiség romlásba döntését tekintem hivatásomnak, megpróbállak most téged is félrevezetni, hogy továbbra is bedőlj a marketingszakma ármánykodásainak. Csak és kizárólag azért, mert én is, mint minden marketinges, világuralomra török!

Olvass tovább!

Ügyfélvélemény: mindenki magáról beszél

Tudtomon kívül a hét elején elindított hírlevelemmel egy érdekes pszichológiai tételt tapasztaltam a saját bőrömön, illetve pont az ellenkezőjét. Mire nem jó néhány ügyfélvélemény.

Mindig mindenki magáról beszél

Nagyjából alapvetés az, hogy az ember, mindig, minden szituációban magáról beszél. Ez a marketingben mondjuk pont nem célravezető, mert így pont az ügyfélnek nem adjuk meg azt a jó érzést, hogy végre róla szól minden. Ezzel nem mondok túl nagy újdonságot, évek óta rengeteg helyen hallhattál arról, hogy a vevőidről kell beszélned.

Ami viszont érdekes az a projekció. Projekciónak nevezik azt a mechanizmust, ha az emberek a saját elfojtott vagy titkolt negatívumaikat másra vetítik ki, és ezért lesznek rossz érzéseik irántuk. Ez egy alapvetően negatív elhárítási folyamat, melynek  révén másban utálják azt, amit magukban kellene. Olvass tovább!

Széttrollkodták a Facebook Marketplace-t

eladó süni Facebook MarketplaceHétfőn indult el a Facebook új szolgáltatása a Marketplace. Már az első nap szétkapták a felhasználók: többek között örömlányokat, drogokat, fegyvereket kezdtek el rajta árulni. De a képen látható cuki bébisünit is be lehetett újítani 50 dollárért. Ezt, vagyis az élő állatokkal történő kereskedelmet, egyébként szintén tiltja egyébként a Facebook szabályzata.

A szolgáltatás egyelőre még csak az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Ausztráliában és Új-Zélandon érhető el. Így valószínű, hogy mire Magyarországra ér, már nem itt fogunk mondjuk fegyverekből bevásárolni. Annál is inkább, mert Mary Ku termékmenedzser a visszaélésekre reagálva azt nyilatkozta, hogy nagy erőkkel dolgoznak a szabályzattal ellentétes hirdetések eltávolításán. Olvass tovább!

Rendhagyó Adwords esettanulmány

Andrást 14 éve ismerem, így messziről fogom kezdeni a történetet, már csak azért is mert az esettanulmány alapjául szolgáló Adwords kampány csak a közelmúltban indult el. Nem volt egy egyszerű szülés. Az ügyféllel közös pont bennünk, hogy bár a szakmánkban eléggé ott vagyunk, vállalkozóként még gyerekcipőben járunk. Így ez az Adwords esettanulmány nem csak a kampányról, hanem az üzleti kapcsolat alakulásáról is szól. Olvass tovább!

Azért drága, mert keresni akarunk rajta!

Jónéhány évvel ezelőtt alkalmazott marketingesként épp a versenytársak árait nézegettem és elkeseredve ültem a gépem előtt a fejem csóválva. A céget, ahol dolgoztam Pothóczki Laci barátom irányította és az árazás is az ő feladata volt. Rettentően drágák vagyunk! – fakadtam ki.

Azért drága, mert keresni akarunk rajta! - árazásPothó felnézett az asztaláról, és leültetett magával szembe. Tudod, miért drága? – kérdezte, majd, amikor tanácstalanul néztem magam elé, válaszolt is magának: azért drága, mert keresni akarunk rajta. A meglepődés után az első gondolat, ami átszaladt rajtam, az, hogy ez hülye. Felnevettem, és volt néhány kifogásom, amit pillanatok alatt lesöpört. Olvass tovább!